Pioniers

Dames – 18+ jaar – Vrijdagavond v.a. 21.00 – 1x per 4 weken – blokhut 3

Een aantal jaar geleden bestond er nog geen groep voor meiden ouder dan 18 jaar. Na wat navraag bleek er toch heel wat animo voor een nieuwe groep en dus is er in 2010 de groep Pioniers opgericht.

Een deel van de meiden is zelf leiding bij Scouting Eersel, maar er zijn ook meiden doorgestroomd vanuit de Rowans/Sherpa’s of komen van ‘buitenaf’.

De Pioniers komen elke maand een keer bij elkaar op vrijdagavond. Het programma, dat steeds door twee andere meiden gemaakt wordt, begint om 21u en is om 23u weer afgelopen. (Maar dit wordt af en toe nog wel eens een klein beetje later…).
De ene keer hebben we een gezellig binnenspel of gaan we iets koken, de andere keer hebben we een stoer buitenspel of spooktocht.

Eens per jaar gaan we een weekendje weg. Dit wordt georganiseerd door twee pioniers, de rest van de groep weet van tevoren niet waar we heen gaan.