Heavy Metal Day – inzameling oude metalen

Lees onder de afbeelding alle info!

Al voor het tweede jaar op rij heeft Scouting Eersel hun jaarlijkse vlooienmarkt af moeten gelasten. Hiermee verliezen zij – behalve een supergezellig weekend – een behoorlijke inkomstenbron. Bovendien blijft heel Eersel nu met zijn rommel in de garage zitten!

Daarom kwam de Scoutingvereniging vorig jaar al met het idee om de “Heavy Metal Day” te organiseren. Deze dag moest de verloren inkomsten opvangen én d’n Eerselse mens van zijn oud ijzer afhelpen. Maar helaas: vlak voor deze dag werden de coronamaatregelen aangescherpt en de Heavy Metal Day afgelast.
Maar dat houdt Scouting Eersel niet tegen! Onder het motto “tweemaal is scheepsrecht” willen ze toch de handjes uit de mouwen steken om zo toch hun eigen boontjes te kunnen blijven doppen. Op zaterdag 30 oktober 2021 houden zij alsnog hun inzamelingsactie voor oude metalen. Deze sorteren ze dan uit en hopen zo toch nog zakcentje te kunnen verdienen voor de club. Bovendien krijgen de inwoners van Eersel weer ruimte in de schuur om andere spullen te sparen voor de vlooienmarkt van 2022!

Heeft u thuis of wellicht op uw bedrijf nog oud ijzer wat je zou willen schenken, bewaar dit dan en geef het op zaterdag 30 oktober mee aan Scouting Eersel. Er zal die dag tussen 09:00 en 16:00 gelegenheid zijn om uw metaal in te leveren op de volgende 5 inleverpunten:

• Centraal inleverpunt: Voort 9a (Bronk Nederland)
  • Markt Eersel, bij de kiosk
  • Rotonde Postelseweg – Laaghuizerweg
  • Carquefouplein
  • Grasveld tegenover de FitFactory, aan de Dreef

Daarnaast komen we in het buitengebied van Eersel ook huis-aan-huis metaal ophalen tussen 09:00 en 16:00. Het gaat hierbij om de volgende straten:

• Hoogstraat
  • Boonstraat
  • Hazenstraat
  • Schadewijk
  • Schaijksedijk
  • Heuvelweg
  • Alsbergdreef
  • Molenveld
  • Tasbroekwegje
  • Zandbogten
  • Bergeijksedijk (vanaf kruising Kerkevelden richting Bergeijk)
  • Stokkelen
  • Boevenheuvel
  • Lage Heide
  • Eerdbrand
  • Broekstraat
  • Postelseweg (vanaf einde kom Eersel tot kruising Spijkertsedijk)
  • Spijkertsedijk
  • Spijkert
  • Boksheide
  • Voort
  • Boksheidsedijk
  • Puttendijk
  • Zandhoefseweg
  • Dalemsedijk (vanaf rotonde politiebureau tot kruising Grote Aardweg)
  • Grote Aardweg
  • Rootseweg
  • Lupine
  • Hees
  • Industrieterrein De Haagdoorn
  • Industrieterrein Meerheide

Voor grotere hoeveelheden binnen Eersel, of wanneer u niet in de gelegenheid bent om naar een inzamelpunt te komen, komt de Scouting ook graag even langs om het op te pikken.

Op het centrale inleverpunt op de Voort staat een vers kopje koffie voor u klaar!

We zijn met iedere hoeveelheid metaal erg blij! Zelfs een klein emmertje of een halve bestekset is meer dan welkom.
Helaas zijn er echter ook een aantal spullen die we niet mee kunnen nemen: elektronica met een stekker (bruin- en witgoed), velgen mét autobanden (zonder band zijn ze méér dan welkom) en gasflessen met kraan.

Mocht u vragen hebben of heeft u wellicht een uitzonderlijk grote hoop Heavy Metal waar u vanaf wilt, kunt u ook altijd contact met de organisatie opnemen via heavymetal@scoutingeersel.nl.

Graag tot dan!